Wednesday, December 16, 2009

SPM 2009

Baru jer abes jaga pereksa SPM tadi, leganya... spm tahun ni berakhir agak lewat skit.. yelah dekat sebulan.. bermula dari 16/11/09 hingga 16/12/09.. huu letih.. aku pun tak tau napa lembaga wat sampai sebulan.. mungkin sebab bulan ni byk cuti hari jumaat kut.. ntah ar.. tahun ni 3 tahun berturut2 aku jager.. tahun ni aku jaga kat SMK Batu Laut.. jarak dari rumah aku di sijangkang ke SMK Batu laut adalah 49km.. dan masa nak sampai ambil masa lebih kurang sejam la.. jalan menghala ke Batu Laut ni tak byk stressnya.. line clear jer.. cuma traffic light kat banting jer macam hampeh.. berapa punya byk traffic light daa.. kekadang gi jaga peksa bawak motor.. kadang bawak keter.. kadang tumpang mat yus.. (bini dia jaga peksa kat batu laut jugak).. kelebihan bawa motor adalah ia lebih pantas dan jimat.. kekurangannya ialah skang musim hujan.. jadi kebarangkalian nak kena ujan tu mmg tak dpt dinafikanlah.. dan nasib aku baik.. semua masa balik je kena ujan.. huhu.. lama tak bawa motor pagi pagi buta.. yela kalau kene jadi guru pengiring konfirm kene kuar awal sekurang2nya kul 6 dari rumah wo.. sejuk tak usah cakap.. dgn jalan gelap dan kualiti jalan raya kat mesia ni yang berlubang dan beralun alun macam ombak pantai morib.. hehehe mmg risiko weh.. tu belumlori park kat tepi jalan.. tapi, apanak buat itu la risiko bagi aku yang perlu dihadapi bagi seorang rider.. hehe. tawakal dan niat kerja kerana Allah.. insyaAllah selamat.. hmm batu laut.. ngkorang pernah pegi tak? kalau tak pernah bawak bawak la jenjalan skit.. ekplore skit selangor ni.. jangan nama ajer dok selangor tapi batu laut pun tak pernah pegi.. ok jalan nak ke batu laut ni senang.. kalau dari banting nak lalu morib pun bole nak lalu shortcut kg tali air pun boleh.. cuma kalau lalu shortcut ni dia byk bonggol.. jadi kalau keter baru wat allignment tu kalau syg keter tak pyh la.. aku GHASER bonggol dia ada sebelas ke dua belas sepanjang shortcut tu.. dari tali air belok kiri.. terus jer.. view pagi memang menarik.. dgn kabus paginyer.. dgn angin laut menderu campur bunyi ombak lagi.. mmg agak ketenangan sket.. keta pun kurang.. dan sebenarnya kalau nak gi PD lalu sini lagi feel. view dia menarik.. dan relaks.. tapi bila ngkorang lalu kaw. lepas kg batu.. haa sini fail skit.. haa ada dua tiga kawasan penternakan khinzir.. kuikuikui.. pagi kurang bau tapi kalau tgh hari huu.. fail.. org kat situ dah imun kut dgn bau tu.. aku jer yg takleh tahan.. dan bila aku lalu satu jambatan ni.. aku tgk air dari ladang ternak khinzz tu mengalir ke laut.. fuh.. FAILLL.. mmg aku lepas ni takkan bagi bini aku ke anak aku ke mandi kat morib kekekeke.. FAIL siut.. air babi semata.. isk isk..

No comments: