Saturday, July 18, 2009

Baju Bundle..

Baju Bundle..

Antara hobi keduniaan aku adalah gi kedai bundle dan belek selai2 yang digantung disitu selama berjam jam.. hehe.. menarik bukan?? haha.. mcm org pompuan shopping kain.. kann.. kalau tak berjam tak sah.. hehe.. tapi bezanya aku akan beri perhatian satu kedai jer..kalau pompuan mcm mcm kedai.. hehe.. bundle dgr namanya aja org org yang kelas atasan akan jijik dgr.. apa beli barang org dahpakai.. apa barang bundle macam tak mampu.. apa tak takut ke bali barang org dah mati.. kehkehkeh itu antara komen komen orang orang yang memandang rendah golongan pembeli bj bundle mcm aku neh.. walaupun kadang2 org yang bercakap tu aku tau gaji akulebih tinggi dari depa dan aku mampu dan sangat2 mampu beli baju baru.. tapi aku faham.. mereka sebenarnya tak faham akan erti kepuasan mencari barang rare mcm aku nie.. atau minat..bolehlah aku kategorikan baju bundle ni sebagai minat dan hobi aku.. ada org gila memancing..gila bola.. serupalah macam aku minat ngan bundle.. bagi aku kalau gikedai bundle ni macam 'treasure hunt'.. sebab you dont know what will u find!!(PPSMIkejap..).. shopping bundle ni bukannya leh rancang.. sebab barangan bundle ni tak tentu dan takdisangka sangka.. antara sebab utama minat ke bundle adalah harganya yang murah.. dan barangnya yang susah nak dapat di market.. fashion bundle tidak sama dgn mainstream fashion, designnya tak sama. dan memakai bundle tidak sama rasanya dengan memakai baju baru cap ayam petaling street.. baju t fruit of the loom 100x lebih sedap dipakai dari baju t baru cap ayam.. tu belum jenis kain 50/50 ( era1960-1990 kebanyakan pengeluar baju t buat baju t dgn mix 50% polyester 50% cotton) yang nipis dan sedap dipakai.. baju bundle kebanyakannya ori..murah berlipat kali ganda dari baru dan kadang2 bukan boleh beli di kedai atau butik2 di pasaraya menjadikannya barangan 'rare-susah nk dpt'.. mana aku nak dpt lagi seluar pendek erima made in west germany kalau tak di bundle? mana nak dapat t shirt dragonballz kalau tak di bundle? dan yg paling best dapat beli baju rm 5 yang betui betui selessaaaa dipakai dan baju itu hampir mustahil nak jumpa di negara kita.. baju2bundle juga bernilai tinggi kalau anda dapat jumpe baju2 berjenama yang hampir 'pupus' itu.. dan tak usah khuatir.. baju tersebut punya peminatnya yg tersendiri..jual jer kat mudah, myspace, blogspot, forum2..konfirm ada potential buyer punya.. malah jgn terkejut kalau harganya lebih mahal dari harga baju baru kehkehkeh.. kat sini aku lampirkan beberapa helai baju bundle aku.. ada yang aku sayang nak jual, ada yang aku dah jual.. bila jual duit tu aku guna utk beli barangan bundle yang lain..


Seluar pendek Erima.. nampak macam biasa jer.. macam tak der reger.. rm 4 aku beli.. tapi...............

Made in Western Germany.. hehe..

Mana nak dapat baju nehh... kat butik adidas? cari laa hatta anda ke US sekalipun..

Baju klipsch.. nak cari mana beb..

Umbro Design lama.. mana nak cari UMBRO Made in USA bro..

Definitely tak sama rasa pakai ngan lacoste cap ayam..

Dave chapman.. sayang neh..

Stripes yg rare..embroidered lagi..

Hehe Design baju pagoda yg "rare" lagi selesa.. ini yg dikata 'treasure for own leisure' kain yg sedap dipakai.. saiznya kena pula tu.. mana nak cari pagoda camneh kat kedai.. carila kalau jumpe..

baju pagoda pun ada gred.. ini tahap paling king..

ProKeds.. sape yg ada baju pagoda tahu betapa selesanya pakai pagoda.. senang di pakai untuk kesurau pun leh.. ini 'treasure' bagi aku..jumpa di bundle.. rm 5 jer.. tak jual bro walau ditawar ratusan RM hehehe..

3 comments:

Basuh Baju said...

baju bundle la terbaek beb!

Cikgu AHS said...

betul tue... cam, suar pendek erima atau jenis kain licin, mana ada dapat kat kedai luar...

Unknown said...

Suami gila bundle. Dua pengemar jenama Colombia. Yg ori sgt2 mahal ( bg kami). Yg bundle pon sudah mahal. Jaket, seluar pendek, cargo, sweater pon sampai rm100. Bayangkan klau beli ori dan baru.