Saturday, March 21, 2009

cuti sekolah..turun mid valley.. carisbrook kat setapak

disebabkan aku cuti tapi bini aku tak cuti maka aku pun bujanglah sekejap.. so untuk menghilangkan keboringan.. maka aku turun kl jap jumpa member aku yang lama dah tak jumpa.. dah setahun lebih jugak ler.. "sir kerek".. house mate aku masa kat itm (sekarang Uitm) yang bangunannya paling "rare"- itm manjung, perak.. hehe.. mau jumpa kat mid valley.. aktiviti kami waktu dulu2 adalah nonton MOVIES.. :D So kali ni kerek ajak tapa sekalik.. sampai mid valley,call kerek,kerek ada kat mph..melilau sekejap cari MPH.. sebenornya dah bertahun aku tak jejak "lembah tengah"tuh.. sebab selalu port kitorang kalau nak tgk movie kat One Utama jer.. mid valley ni tak masuk dalam option pun.. :)).. jumpe MPH, boleh tahan jugak la besarnya MPH Mid Valley, rasanya yg paling besar aku pnah jumpe setakat laa ni.. lepas jumpe kerek n tapa kita orang gi gsc.. beli tiket, disebabkan tak rancang nak tgk citer aper.. maka 'The International' lah movie kami hari tu.. lepas angkat tiket, kami gi cari tempat untuk makan.. aku pun dah lapar dah time tu.. turun bawah.. jumpa kenny rogers.. aku sebenarnya kureng sket ngan kenny rogers ni, sebab bagi aku rasanya "kureng"..dan aku pun tak nak mengayakan lagi kolonial inggeris.. tapi iman lemah.. so aku ikutkan ajer lah.. ermm.. hari ni makan ikan "balinese recipe", korang tau rasa apa? tak tau la kalau ngkorang kann.. aku rasa cam ikan masak asam pedas jer!! KahKAhKah!! pendapat ikhlas aku - mmg x sesuailah dgn regernyer tuh.. makan tiga orang, RM81 ++.. Kah kah Kah beras dua kampit dapat neh!! Kah Kah Kah.. teringat aku kat burger king.. KahKahKah.. sebut2 pasal burger king kat kenny's.. kerek kata kat depan gsc tadi ada Carl's Jr.. the king of burger.. one set RM 25++ tapi puas hati.. ermm entah tunggu la sok kalau aku mencemar duli turun sini lagik.. aku try la pulak burger encik Carl tu.. kat kennys jugak kita org duk sembang2 citer old skool.. masa zaman manjung.. masa duk umah sewa.. makan kat wak noron's.. nasik goreng pakcik moto.. nasik 'wonggeh' plastik itam yg menjadi kegilaan pada bulan posa dulu2 - nasik + ayam goreng saiz XL + kari 'marvelous'kehkehkeh.. restoran hasnah dgn nasik economy (nasi putih+telur dadar+kuah kari+sambalbelacan=rm 2.00) yang menjadik buruan bebudak time time ujung bulan dulu.. mee goreng mamak hidayah (tak pernah lagi aku rasa sampai sekarang mee goreng sesedap dia).. KahKaHKaH!! Good ol' days itulah yang menjadi kenangan manis kami.. di itm manjung itulah yang mendewasakan kami.. we learn the baddies and the goodies.. main declare(main kad)..siap dgn chart!! cm3.. heroes.. member2 mcm 'per'(arip), 'Ye'(khairil), 'Aru', 'Babtapdew'(poji), GG, syah, bob, nuar.. buat korang sumer.. semoga selamat sejahtera walau dimana ngkorang berada.. perghh.. kalau diingatkan zaman tu seronookkk ajer rasernyer.. itulah yg kami bincangkan bila bersama.. Walaupun berapa kali kami ulangkan cerita cerita tu.. mmg tak pernah boring.. ia evergreen bagi kami.. lepas sembang2.. kami ke panggung la pulak layan citer 'the international'.. citer pasal bank antarabangsa yang mengaut untung atas konflik yang berlaku di seluruh dunia.. well.. citer berat la senang citer.. dan aku pun mmg selalu tgk citer2 gini tapi aku lebih enjoy layan citer2 berat ni dalam pc/laptop aje.. sebab aku tau sgt kalau citer berat gini mesti ada part slow.. yang boleh membuatkan aku ngantuk.. jalan citer ok,make sense.. cuma ada bebarapa part buat aku ngantuk.. kehkehkeh.. lepas layan international.. tapa plak nak bersurai.. aku ngan kerek pun ingat nak bersurai tapi aku teringin lak mau pigi tgk showroom carisbrook kat setapak.. ajak kerek, kerek kata ok jer.. apa lagi.. syuuurr.. sampai setapak.. cari punya cari, pusing punya pusing jumpe jugak akhirnya.. mmg rare betul tempatnya.. haha.. sini ada beberapa gambar kat opis besar Carisbrook Malaysia..

sampai sana aku mintak price list.. then beli satu polo putih Caris.. rm 75.. teruja jugak tgk jersi mesia dia frame kan tu... (jersi ragbi KRM (Malaysia)).. warna kuning cair + kain satellite + logo embroidered KRM.. RM 250.. tapi dah out of stok.. yg ade pun design Harimau Malaya.. lepas angkat satu polo aku usya plak show room depa.. lepas tgk lebih kurang. aku ingat nak amik t shirt carisbrook oren.. tapi next time le.. pas tu apa lagik.. kitorangpun bersurai.. turun cm.. aku pun balik Klang..


Jersi Ragbi Malaysia Carisbrook

Kat Opis Carisbrook setapak..

Kerek tengah malu malu

3 comments:

Mohd Anuar Mohamad Yusof said...

wah2.... jalan2 sungguh...

Shamsul Baharin Bokhari said...

aku lama gak tak jengah mid-valley tu..ntah apa yg berubah dah kat sana...

kermitt said...

Huhuh.. jalan sekitar Kay Ell ja incik.. Mid Valley sama jer soul.. ramai orang.. tapi next time aku nak rasa ler Carls Jr nyer burger.. heheh