Tuesday, March 3, 2009

2009 yang mencabar..

Aku tau 2009 dah lama menjengahkan mukanya pun.. dah masuk bulan 3 pun.. Baru hari ni rajin sikit nak buka blog.. macam macam dah berlaku sepanjang 3 bulan ni.. keje..mmg banyak beb.. cuma semakin lama kesesuaian semakin serasi.. mengajar sekolah menengah ni lain sikit dari sekolah rendah.. pressure nya.. provokasinya.. dan keje nyer lebih beban dari sek rendah.. serious aku cakap.. kalau ngkorang chegu sek rendah.. jgnla nak gatal tangan tukar sek men.. hanya org yg dah jejak kaki ngajar kat sek men jer tahu macammana budak budak sekarang.. ok berbalik kepada tahun 2009 ni.. semua orang tahu ekonomi seluruh dunia dalam keadaan gawat.. menyentuh pasal 'gawat' ni bermaksud akan ada yang kehilangan kerja.. punca pendapatan.. atau kuasa beli semakin kurang.. mmg pun aku dah rasa,, masa bujang dulu aku ada duit spare untuk berjoli sakan.. sekrang ni dah berkeluarga kene la berjimat sikit.. mcm mcm nak kene byr dan beli.. makan pun kene kontrol.. nak makan kat luar pun fikir dua tiga kali jugak ler biler ujung ujung bulan tu.. tapi alhamdulillah ler sue pun bekerja jugak.. kalau ler dia suri rumah ajer.. 'sakit'ler aku.. hmm itu aku.. orang lain,.. lain ceritanya.. macam kawan aku yang keje kilang ramai yg kene vss.. lagi le kesian.. kawan sebaya aku.. mat zaidi.. dari keje bawa kontena sekarang keje tebar roti canai.. itulah kehidupan.. ada naik ada turun.. kawan kawan cikgu plak.. semua nmpk ok jer.. (tp luaran jer ler dlm takda sapa tau heh heh heh).. ada orang cakap.. masa gawat gini pasar raya ramai gak org gi.. heh heh heh kawan aku jual sayur kat pasar taman perwira pun komplen untung dah kurang.. itu menunjukkan kegawatan itu berlaku tetapi orang tak nampak.. selain gawat yang menyambut kita ditahun 2009 ini ialah Gaza.. Nilai kasih sayang nampaknya macam dah tak ada dalam jiwa zionis israel ni.. sakit hati aku kalau baca front page paper..kekadang tu tak sanggup nak tengok gambar.. aku tgk kat tv.. pejabat polis kene 'air strike'.. Masjid di bedil.. "Ya Allah turunkanlah burung Ababil keatas Israel.. musnahkanlah Israel.. Ya Allah.." itulah doa yang sentiasa aku ucapkan dalam hati kalau tgk keganasan tentera israel laknatullah tu.. buat israel.. jgn ingat anda telah menang.. satu hari nanti aku yakin dan pasti umat islam seluruh dunia akan membuat perhitungan dgn anda dan anda akan dikalahkan oleh pejuang pejuang yang memegang panji panji Islam.. Semua anjing anjing yahudi (Mesir,negara negara arab yg melihat saja kehancuran Gaza) akan digantung oleh rakyat mereka sendiri.. '
Ada lagi ke pasal tahun baru ni.. oo ye.. krisis perak.. malas aku nak ulas sebab.. aku dah muak dengan segala yang berlaku.. macam macam hal.. macam sarkas.. ada macam macam dalam sarkas.. ada rumah hantu.. ada kereta langgar.. ada judi.. ada mainan.. macam tu lah aku tengok perak sekarang.. yang utusan pulak satu.. tak habis habis nak jadi batu api.. Bn pulak.. main belakang.. macam tak boleh sabar.. PR.. tak nak ngalah jugak.. dua dua bertembung.. menang jadi arang kalah jadi abu.. bagi akulak.. aku tetap ABU.. baca betul betul ye adik adik adik sekalian.. A.B.U.. (asal bukan UMNO) Hahahhaha.. Rakyat Perak sebenarnya beruntung dapat Ir Nizar tu.. entah kenapa aku nampak Nizar ni leh jadi PM.. haha.. mungkin aku ni overkonfiden sgt.. tapi entahlah dia macam satu titik pertemuan untuk semua bangsa di malaysia ni bersatu.. kesian sungguh dia digambarkan dengan gambaran yang buruk oleh media massa pro BN.. Zambrey.. ko bagus jugak.. tapi ko menang dengan cara 'hanky panky'.. jadi ko lebih sesuai jadi.. "Zambreyyy.. teh tarik Unneyyy!!"..
weh ape aku melalut sampai dekat setengah jam menaip mende tak berpaedah nih.. okla sambung sok plak..

No comments: